ספות בד הן ספות שהריפוד שלהן עשוי מסוגים שונים של בד. היתרון של ספת בד טמון במראה הייחודי שלה. יחד עם זאת, ספות בד חשופות יותר מאשר ספות אחרות להצטברות של לכלוך וזוהמה. זאת ועוד - ניקוי כתמים מספות בד הוא קשה יותר מביצוע אותה המטלה כשמדובר בספות עור. בשורות להלן נעסוק בטכניקה לניקוי ספות מבד ובשיטה הנכונה לביצוע הניקיון הזה. בנוסף, נעמוד על הבעייתיות בעת ביצוע הניקיון ועל הדברים שמהם חשוב להיזהר בזמן ביצוע העבודה. לבסוף נסביר את ההבדל בין ניקוי כתמים מספות בד על ידי אנשי מקצוע לבין ניקוי עצמאי ונצביע על שיטות העבודה הייחודיות של טים קלין. 

טכניקות ניקוי כתמים מספת בד

 ניקוי כתמים מספות בד צריך באופן עקרוני להתאים לסוג הכתם ולסוג הלכלוך על הספה. להלן סוגי הלכלוך והכתמים ושיטות הניקוי הנהוגות: 

  • לכלוך מוצק, פירורים ואבק: לכלוך על בסיס מוצק כדאי לנסות להסיר מעל הספה, או לשאוב באמצעות שואב אבק. מומלץ לבצע שאיבה בכל תקופה קצובה, על מנת למנוע הצטברות של לכלוך. בספות שבהן ניתן להסיר את הכיסוי של הריפוד, מומלץ לעשות זאת ולכבס את הכיסוי מעת לעת.
  • כתמים נקודתיים: כתמים כאלה מצטברים עם הזמן על הספה. אם הכתמים הללו לא חדרו לתוך הריפוד עצמו, אפשר להסיר אותם על ידי כיבוס הכיסוי. אחרת, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע לביצוע העבודה.
  • זיעה ושומנים של הגוף: לרוב, מדובר בכתמים הנפוצים ביותר. בדרך כלל, הכתמים הללו הם הקשים ביותר להסרה. לרוב, ניקוי כתמים מספות בד מהסוג האמור מחייב הזמנת אנשי מקצוע מיומנים שיבצעו ניקוי יסודי של הספה.

 השיטה הנכונה לניקוי כתמים מספת בד היא התאמת אופן הניקוי והסוג של חומר הניקוי לסוג הכתם. חלק משמעותי מהכתמים ניתן להסרה באמצעות ניקוי עצמי ושימוש בחומרי ניקוי מתאימים. במרבית המקרים, היצרנים והיבואנים של הספות ממליצים על חומרי ניקוי ספציפיים. עם זאת, בכל מקרה לגופו חייבים בעלי הסית לבחון את ההשפעה של החומר על הריפוד. 

ממה צריך להיזהר כשמבצעים ניקוי כתמים מספות בד

 מלכתחילה, ניקוי כתמים מספות בד איננו עניין פשוט. הכתמים בספות הללו נוטים להפוך לקבועים, אם הם לא מטופלים במהירות. יחד עם זאת, חשוב להיזהר שלא להחמיר את המצב במקום לשפר אותו. 

  • שפשוף הכתם: חשוב להימנע משפשוף של כתם,, על מנת למנוע עת ההתפשטות שלו. טיפול לא נכון בכתם לא רק שלא יסיר אותו, אלא הוא עלול לגרום לכתם להתפשט ולהישאר על גבי הסתה לאורך זמן.
  • שימוש בחומרים לא מתאימים: כבר הוזכרה לעיל העובדה ששימוש בחומרי ניקוי לא מתאימים, עלול ליצור כתם בלתי ניתן להסרה על הספה.
  • ייבוש הספה אחרי הניקוי: ייבוש לא מוחלט של הריפוד אחרי הניקוי, עלול לגרום להיווצרות עובש וריקבון מתחתיו. חשוב לייבש את הספה היטב אחרי הניקוי.

מדוע עדיף להזמין אנשי מקצוע

 באופן כללי, ניקוי הספה מעת לעת באופן עצמאי שומר עליה. עם זאת, ניקוי כתמים מספות בד על ידי אנשי מקצוע מחזיר לספה את המראה המקורי שלה ומנקה גם את הכתמים העקשניים ביותר. שיטת הפעולה הייחודית של טים קלין גורמת לכך שהספה נראית כמו חדשה, וניתן לעשות בה שימוש לתקופה ארוכה. השיטה הייחודית של טים קלין כוללת שילוב בין שאיבה איכותית, שימוש בחומרים ייחודיים וייבוש הספה אחרי הניקוי.


אם הספה בבית או בעסק דורשת ניקוי, זה בהחלט המקום הנכון עבורכם. צרו קשר כעת והמקצוענים של טים קלין – ניקוי ספות, מזרנים, שטיחים וריפוד לרכב יחזרו אליכם בהקדם לביצוע המלאכה.