הרכב האישי או המשפחתי הוא הרכב שבתוכו אנחנו מבלים חלק משמעותי מהיממה שלנו. הרכב משמש בדרך ככלל גם לנסיעות משפחתיות. מכל הסיבות לעיל, הסיכויים לכך שהמושבים ברכב יתלכלכו הוא גבוה מאד. המאמר שלפניכם סוקר את הסוגים העיקריים של כתמים ברכב. בנוסף, הוא מצביע גם על שיטות נפוצות של ניקוי מושבים לרכב כולל ניקוי עצמי. יש חשיבות רבה בביצוע ניקוי מקצועי של המושבים ברכב, בעיקר בגלל שמדובר במקום סגור, שבו ההשפעה של הלכלוך היא לא רק אסתטית אלא גם ריחנית מאד לעיתים. 

ניקיון עצמאי של ניקוי מושבים לרכב

 רוב הזמן המושבים לרכב לא זקוקים ליותר מאשר ניקוי עצמאי יסודי. הניקוי עשוי לכלול שאיבה יסודית של אבק וכן קרצוף או ניקוי של המושבים באופן ידני. סוג המושבים ברכב קובע את סוג הניקיון הנדרש: 

  • ריפוד מבד למושבים ברכב: ריפוד מבד הוא נוח למדי וזול יחסית, לא מדובר בבד רגיל, אלא בבד ייחודי המותאם לרכב והוא עמיד מאד למגוון רחב של איומים. עדיין, הריפוד מבד סופח לכלוך ואבק ודורש ניקוי מדי פעם באמצעות שאיבה. אם הדבר אפשרי, הוא כולל גם  הסרת הריפוד וכיבוס שלו.
  • ריפוד מחומרים סינטטיים: מדובר בריפוד שעבר בדרך כלל טיפול מיוחד שהופך אותו לעמיד במיוחד בפני כתמים ולכלוך. עם זאת, גם ריפד כזה סופח מעת לעת כמות גדולה של לכלוך.
  • ריפוד מעור: זהו הריפוד היקר ביותר, אבל גם האיכותי ביותר. ריפוד כזה מחייב ניקוי מדי פעם באמצעים שעומדים לרשות כל אחד – שואב, וכן חומרי ניקוי ייעודיים.

 למרות האמור לעיל, כל אחד מהסוגים של ריפודים לרכב דורש מדי פעם בפעם ניקוי יסודי. זאת במטרה להסיר כתמים עקשניים, שנוצרים הרכב מסיבות שונות. 

שיטות ניקוי מושבים לרכב ושימוש בחומרים ובמכשור מתקדם

 השיטה של ניקוי מושבים לרכב צריכה להתאים, כאמור, לסוג המושב ולסוג הכתמים שהצטברו עליו. אמנם במרבית המקרים מספיק ניקוי עצמי של המושבים. אבל במקרים רבים אחרים  מצטברים על המושב כתמים שהם פשוט בלתי ניתנים להסרה. ברכבים משפחתיים הבעיה קשה אפילו יותר. זאת משום שבנסיעות ארוכות הילדים אוכלים חטיפים ויוצרים כתמים שמנוניים ובעייתיים במיוחד. 

  • כתמי שומן ומזון: כתמי שומן ומזון דורשים שימוש בחומרים ייחודיים ובניקוי עמוק של המושבים. ניקוי מושבים לרכב מהסוג הזה צריך להתבצע על ידי איש מקצוע, שיסיר את הכתם ויפיג את הריחות שהוא יוצר.
  • כתמי זיעה: כתמים כאלה מצטברים ברכבים עם הזמן, גם אם ברכב יש מזגן וגם אם הוא לא משמש לנסיעות אינטנסיביות וארוכות.

 בנוסף, ניקוי מושבים לרכב מתייחס גם לכתמים בלתי מזוהים. המומחים לניקוי מזהים את אופי הכתם ופועלים על מנת להסיר אותו בצורה מקצועית. זאת תוך שימוש בחומרי הניקוי המתאימים ביותר ובשיטת הניקוי הנכונה. 

מכשור מתקדם והסרת כל סוגי הכתמים

 ניקוי מושבים לרכב על ידי אנשי מקצוע נעשה באמצעות מכשור מתקדם. המכשור מאפשר לחומר הניקוי המתאים לחדור אל תוך שכבות העומק של המושב ולהסיר גם את הכתמים הקשים ביותר. למרבה הצער, כתמים כאלה מצטברים גם ברכבים שהבעלים שלהם מקפידים על ניקוי קבוע של החלקים הפנימיים שלו. המחירים של ניקוי מושבים לרכב נעים בטווח שבין 450 ₪ לבין 700 ₪. המחיר תלוי בסוג המושבים, במספר המושבים ובסוג הטיפול שהמקצוען מעניק להם. 


אם יש לך עניין בביצוע ניקוי מושבים לרכב, זה בהחלט המקום הנכון עבורך, כדאי ליצור קשר כבר כעת והמומחים של טים קלין – ניקוי ספות, מזרנים, שטיחים וריפוד לרכב יחזרו אליך בהקדם. הם יאבחנו את סוג הכתמים ויבחרו את שיטת הניקוי המתאימה ביותר עבורך.