ספה היא אחד מפריטי הריהוט החשובים ביותר בבית. מדובר ברהיט גדול במיוחד, שמשפיע על המראה ועל האווירה בכל מקום שבו הוא נמצא. ספה מבד היא אחד משני סוגי הספות הנפוצים ביותר. אחד הגורמים המשפיעים ביותר על המראה ועל ההרגשה בחלל הפנימי בבית הוא הניקיון של הספה. בשורות להלן נתמקד בנושא ניקוי ספה מבד והמשמעויות שלו. אילו סוגי כתמים ולכלוך נפוצים במיוחד בספות מבד? מהן הסיבות הנפוצות המצריכות ניקוי ספה כזאת? מהו תהליך הניקוי של ספה מבד? מה חשוב לדעת כדי לדאוג שהניקיון יהיה מושלם? אילו שיטות מיוחדות קיימות לניקוי ספה עשויה מבד? היכן ניתן למצוא אנשי מקצוע שיבצעו עבורך ניקוי ספה מבד בצורה מקצועית ואיכותית? בשורות להלן נשיב לשאלות הללו בקצרה ובאופן ברור. 

ניקוי ספה מבד - סוגי הלכלוך ותהליך הניקוי שלנו

 ספה מבד היא בעלת יופי ואיכות ייחודיים. עם זאת, ספה עם ריפוד בד נוטה להתלכלך בקלות רבה הרבה יותר מאשר ספה מעור. ישנם כמה סוגים של כתמים נפוצים על ספות בד וכן סוגי לכלוך אשר דורשים טיפול וניקוי יסודי: 

  • אוכל ושתייה: כתמי אוכל ושתייה על גבי ספות מבד הם נפוצים ביותר. אם מוגש מזון או ארוחות בסביבות הספה, הסיכויים שאוכל ושתייה יפלו או יישפכו עליה הם גבוהים. בניגוד לספות עם ריפוד עור, ניקוי ספה מבד מכתמי מזון ושתייה הוא קשה יותר.
  • פליטות של ילדים: ילדים משחקים על הספה, ולעיתים קרובות הם פולטים או מקיאים עליה. במקרה הזה נדרשת עבודת ניקוי מקצועית.
  • הפרשות של חיות המחמד בבית: אף שחיית המחמד לא אמורה לשהות על הספה, היא בדרך כלל רובצת עליה. מטבע הדברים, קורה שהספה מתלכלכת מההפרשות של חיית המחמד. אחרי הכעס והתוכחה, כל מה שנשאר הוא לנקות את הכתמים.
  • כתמי זיעה: ספה מבד רגישה יותר מספות אחרות לכתמי זיעה.
  • כתמי שומן: משחקים של הילדים על הספה עלולים ליצור כתמי שומן, כתמי צבע וכיוצא באלה כתמים שגורמים לספה להיראות לא ממש במיטבה.

 תהליך ניקוי ספה מבד מתחלק לשלושה חלקים: טיפול מיידי בכתמים, שאיבת אבק ולכלוך וניקוי הספה באמצעות חומרי ניקוי ייעודיים. בהמשך המאמר נרחיב את היריעה בנושא הליך הניקוי. 

מה חשוב לדעת על ניקוי ספה מבד

 המונח ספוה מבד הוא בבחינת המעט המחזיק את המרובה. הסיבה לכך היא שיש כמה סוגי ריפוד וכיסוי מבד, שכל אחד מהם מחייב התייחסות שונה מהאחרים. לכל ריפוד ולכל סוג לכלוך הניקוי שונה ומחייב התייחסות פרטנית.. עם סוגי הבדים המרפדים ספות מבד ניתן למנות כדלקמן: 

  • בדים טבעיים: בדי כותנה או פשתן טבעיים הם נעימים למגע. עם זאת, הם נוטים לספוח לכלוך וכתמים יותר מבדים אחרים.
  • בדים סינתטיים: בדים שמשולבים בהם חומרים כגול מיקרו פייבר ופוליאסטר. בדים כאלה פחות נעימים, אבל נווטים גם לספוח פחות לכלוך.
  • בד ג'אקרד: בד שעשוי מאריגה רב שכבתית. היוצרת מרקם גס.
  • פוליאסטר ופוליאריטן: בד המשלב את שני החומרים הללו שומר היטב על הניקיון ומקשה במיוחד על כתמים להיספג בו.

 יש סוגי ריפוד מבד שהם רגישים יותר מאחרים ללכלוך ויש סוגים רגישים פחות. אבל כל הסוגים של הבד כאחד נוטים להתלכלך הרבה יותר מספות עור או דמוי עור, ודורשים גם ניקוי יסודי. חלק מעבודת הניקיון ניתנת לביצוע באמצעות חומרים אורגניים לניקוי ספות בד – חומץ לבן, סודה לשתייה וכיוצא באלה. אבל כתמים קשים באמת מחייבים ניקוי מקצועי של הספה. 

השיטות שלנו לניקוי ספה מבד

 השיטות שלנו לניקוי ספות מבד משלבות את החומרים האיכותיים ביותר, יחד עם ניקוי מקצועי. בשלב הראשון שואבים המומחים שלהו את הלכלוך בצורה מקצועית ויסודית. השלב הבא, הם מחדירים את חומר הניקוי בצורה מקצועית, המשיגה את התוצאות הטובות ביותר. לאחר מכן מתבצעת פעולת הניקוי, המסירה את הכתמים ומחזירה לספה את הגוון המקורי שלה.


אם יש לכם עניין בביצוע ניקוי ספה מבד איכותי ומקצועי, זה בהחלט המקום הנכון עבורכם. כדאי ליצור קשר כבר כעת והמומחים של טים קלין – ניקוי ספות, מזרנים, שטיחים וריפוד לרכב יחזרו אליכם בהקדם. אנשי המקצוע ילמדו את הצרכים שלכם ויבצעו את עבודת הניקוי במהירות, ביעילות ובמקצועיות.